De Windroos is in 1979 opgericht door een groep betrokken ouders die hun kinderen op een andere nieuwe manier onderwijs wilden aanbieden. De pedagogische en onderwijskundige inzichten van Freinet en het Jenaplanonderwijs vormen de basis voor de manier waarop de Windroos een eigen vorm geeft aan het vernieuwingsonderwijs. Het is ervarings- en ontwikkelingsgericht onderwijs..

Ieder kind een eigen kompas

Met vernieuwingsonderwijs bereikt de Windroos dat elk kind zich op een eigen manier ontwikkelt en altijd in relatie tot de ander. Het kind krijgt de ruimte en de begeleiding om zelf te ontdekken en vragen te stellen. Het wordt uitgedaagd om eigen antwoorden te vinden en eigen keuzes te maken, daarin zowel ondersteund als ook gestimuleerd door de leerkrachten.

Brede persoonlijke ontwikkeling

Met vernieuwingsonderwijs richt de Windroos zich op een brede persoonlijke ontwikkeling van kinderen. Op die manier zorgen we voor een goede aansluiting op het vervolgonderwijs en krijgen de kinderen een meer dan voldoende basis mee in cognitieve en sociaal-emotionele zin.

School blijft zich ontwikkelen

Geheel in de lijn van de vernieuwingsidee├źn van Jenaplan en Freinet, blijft ook de school zich ontwikkelen. Leerkrachten volgen regelmatig bijscholingen en trainingen op het gebied van ontwikkelingen in het onderwijs. Zij krijgen intervisie en bestuderen, onderzoeken en passen nieuwe pedagogische inzichten en onderwijstechnieken toe.

Type je zoekwoorden hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk ESC om te annuleren.

Terug naar boven